maandag 16 april 2007

OCMW - werkgroep Onthaal en Ontwikkeling

Toen ik enkele jaren geleden als raadslid in het ocmw terechtkwam, was mijn engagement, minstens eenmaal naar alle werkgroepen gaan en zorgen dat ik wist waarover ze spraken. Bij twee van die werkgroepen ben ik blijven plakken. De ene is middelenbeleid, de andere is de werkgroep onthaal en ontwikkeling. Nu niet meer als ocmw-raadslid, maar als geinteresseerde afgevaardigde vanuit Curieus. Het is met de werkgroep Onthaal en Ontwikkeling dat we vorige week zijn samengekomen om een nieuwe activiteit voor te bereiden. De werkgroep heeft als doelstelling de integratie van de ons toegewezen "nieuwe inwoners" te bevorderen en we doen dat momenteel door het organiseren van een sociale activiteit. Vorige jaren ging het over een avond of middag gezellig samenzijn, waarbij vooral gastronomisch en via folklore werd kennisgemaakt met de verschillende culturen. Dit jaar gooien we het over een andere boeg. Het recept: veel leute, plezier en vooral samen gaan voor een doel. In de komende maanden help ik bij het in elkaar steken van een leuke namiddag en we duimen nu al dat het een groot succes wordt.

Geen opmerkingen: