donderdag 19 april 2007

Les Excuses sont faits pour s'en servir

Vandaag knipperde ik toch eens met mijn ogen toen men mij een verhaaltje kwam vertellen. Er zijn klachten over het plaatsen van de grote kraan in het centrum gedurende 1 jaar voor de bouw van een aantal appartementen. Allemaal goed en wel en inderdaad, het is ongelooflijk vervelend, zeker op de drukke momenten. Ik keek eventjes raar op toen daarop volgde, maar het is allemaal de schuld van de politie van Harelbeke ... Los van het feit dat dit dezelfde politiezone is als de onze, dus dat de politie van Harelbeke ook die van Deerlijk is, bleek een van onze schepenen zomaar eventjes gezegd te hebben dat de politie hierover heeft beslist. Ik herinner me de bewuste verkeerscommissie eind vorig jaar waarin het plaatsen van deze kraan werd besproken. Er is toen geopperd dat dit zeker in combinatie met de tunnelwerken niet ideaal is en dat men beter aan de promotor de vraag kon richten om op zoek te gaan naar een alternatief. Waar een wil is, is een weg (en ja, die zou wel eens iets duurder kunnen zijn). Het is bij een advies, een opmerking gebleven. Even later kwam de kraan in het straatbeeld en had ons schepencollege zonder boe of ba toestemming gegeven om deze te plaatsen.
Het is al te gemakkelijk de schuld, fout, ... op een ander te steken. Niet alle beslissingen zijn makkelijk en soms is het kiezen uit allemaal minder aangename oplossingen. Maar als men een keuze maakt, neem dan in godsnaam ook de verantwoordelijkheid zelf op en schuif niet alle zonden door naar een ander.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jammer dat adviesorganen soms zo behandeld worden.
Wat vooral storend is, is dat het éénrichtingsverkeer in de verkeerde richting is geregeld....