vrijdag 5 januari 2007

Installatievergadering OCMW-raad

Na drie jaar ocmw-raadslid te zijn geweest in de vorige legislatuur, werd ik tijdens de voorbije gemeenteraad terug verkozen als ocmw-raadslid. Dat was de zekerste optie voor onze sp.a-spirit fractie om kans te hebben op een zitje. In alle geval, met twee raadsleden hebben wij tien stemmen en dat is voldoende om als zetelend lid herverkozen te worden. Vandaag was het dan ook zoals in vele gemeenten eedaflegging voor de ocmw-raadsleden. Ook ik heb vandaag de eed afgelegd, al is het van korte duur. Als kleine oppositiepartij zijn die "zitjes" wel belangrijk, maar is er zeker niet de luxe om twee mandaten te combineren. Vanaf 25 januari wordt ik dan ook opgevolgd door mijn opvolger. Ik zal dan ook met een klein hartje afscheid nemen van het ocmw. Ik heb er veel geleerd, ik hield van de beslotenheid en de echte bijdrage die je als oppositie kan leveren omwille van het niet openbaar zijn van de raden, ... De kiezer heeft beslist en zonder twijfel zal ik er ook in de gemeenteraad het beste van maken. Wellicht denk ik er over enkele maanden ook zo over, maar voorlopig is het iets nieuws en dus een aanpassing (wat niet betekend dat ik niet keihard mijn best zal doen!). In alle geval, ik ben en blijf daar waar mogelijk meehelpen in de werkgroepen en blijf zeker met plezier naar de activiteiten gaan en ik wens de nieuwe raad een aangename nieuwe legislatuur!

Neem eens een kijkje op http://www.ocmwdeerlijk.be voor meer info over het ocmw.

Geen opmerkingen: