zondag 28 januari 2007

Gemeenteraad januari (25/01)

Vorige donderdag mijn eerste echte gemeenteraad. De zenuwen gierden nog steeds door me heen, maar het was toch al stukken beter dan op de installatievergadering. De dagorde zelf was niet zo heel groot (of misschien heb ik er een totaal verkeerd beeld over). De begroting was natuurlijk de grootste brok bij de start van het jaar en de gekende kritieken zijn terug geuit door de oppositie. Spijtig dat ik er momenteel nog maar weinig van snap (het is niet evident, en ik vermoed dat ik ook na de reeks cursussen die eraan komen niet de grote krak zal worden in gemeentebegroting). Een ander "twistpunt" of toch zeker een moeilijkheid, gewoon omdat het dossier niet eenvoudig is als je het niet door en door kent is de saneringsheffing op het water dat we dagdagelijks gebruiken. Het ziet er in alle geval naar uit dat het een aantal heel leerrijke maanden worden.

Geen opmerkingen: