donderdag 30 november 2006

Verkeerscommissie

De derde donderdag van de onpare maanden is het verkeerscommissie in het gemeentehuis. De laatste verkeerscommissie tot vermoedelijk maart volgend jaar. In het begin van de legislatuur zagen ze mij (heb ik later gehoord) als een fanatiekeling die altijd met de visie van de fietser kwam. Nu doe ik dat nog regelmatig (al rij ik niet zo vaak meer met de fiets), maar is het fiestoogpunt eerder een veelzijdigheid dan een fanatiek trekje (al is het dan in mijn opinie nooit geweest). De verkeerscommissie is een adviesraad waar ik altijd graag naartoe ben geweest. Vaak is het nuttig, alleen spijtig dat we vaak maar een heel beperkte invloed hebben. Alhoewel er binnen de commissie maar liefst drie schepenen zetelen (de helft van ons schepencollege dus), blijken de adviezen van de commissie niet altijd door te wegen op de uiteindelijke besluitvorming van het college. Ook het feit dat belangengroepen nog steeds niet formeel welkom zijn op een deze adviesraad vind ik persoonlijk heel jammer.

Geen opmerkingen: