dinsdag 29 augustus 2006

Talen

Ja, zoals zovelen benijdde ik de mensen die er super goed in waren. Ik heb nooit een aanleg voor talen gehad. Niet dat ik het niet graag deed, maar de punten wilden absoluut niet mee. Talen en Evelien het marcheerde gewoon niet. Vorig jaar toen ik begon te werken, was er geen andere keuze meer. Na twee weken kreeg ik een taalbad in Amerika. Twee weken amper iets anders dan Engels en ondertussen heb ik er geen grote problemen meer mee. Natuurlijk zijn de spelling en grammatica soms niet van een bovenstebest niveau, maar iedereen verstaat me en das het belangrijkste. Nu ik eenmaal gemerkt had dat het met Engels wel kon, begon het Frans te kriebelen. (Al heeft mijn werkomgeving er ook wel iets mee te maken). In alle geval de laatste maanden ben ik erop gebeten om het Frans eindelijk wat beter onder de knie te krijgen. Om de basis iets meer op te frissen, om een degelijke conversatie te kunnen voeren, met net dat ietsje meer zelfvertrouwen dat ik momenteel mis. In alle geval, dit ganse betoog om te melden dat ik me heb ingeschreven voor Franse lessen en dus hoop dat binnen een jaartje de vele jaren schoolfrans een beetje zijn opgefrist.

Geen opmerkingen: