zondag 11 februari 2007

Examen Frans, de resultaten

Vorige dinsdag was het dan zover. Mijn eerste les na het examen (de vorige heb ik wegens Parijs gemist). En de spanning was te snijden. Al de ganse dag keek ik uit naar 's avonds om eindelijk de punten te kennen. Langs de ene kant zijn de verwachtingen er wel om een goed resultaat te behalen. Langs de andere kant ook wel het weinige zelfvertrouwen (veel te weinig gestudeerd, stukken uit de cursus overgeslagen, ... alles er op een goeie twee uur "ingestampt"). In alle geval, mijn honger werd niet gestild, want de juf had mijn examen niet bij. E-mail bleek de oplossing en ondertussen is het geweten. Ik heb 81% gehaald en ben daar heel tevreden mee. Vroeger tijdens het schoolgaan is me dat nooit gelukt voor Frans, integendeel ik heb nog minder dan de helft gehaald (Talen is nooit mijn ding geweest). Ofwel is de motivatie nu echt veel beter, ofwel helpt het horen en begrijpen van Frans tijdens mijn werk echt wel om er beter in te worden. (Ik gok op het tweede). Nu nog de babbeldrempel overwinnen en het kan alleen maar beteren!

Geen opmerkingen: