woensdag 15 augustus 2007

De Zwerm - Frank Schätzing

Gisteren zijn we uiteindelijk niet naar zee geweest, de weersvoorspellingen waren niet veelbelovend en het zekere voor het onzekere is gekozen. 't Maatje moest ook nog wat boodschappen doen en uiteindelijk hebben we Brussel doorkruist. Ideaal, want ik wilde al een tijdje een Franstalig boek om mijn Frans verder aan te scherpen. In Brussel is die aankoop geen probleem en op aanraden van een vriendin heb ik "Ensemble c'est tout" van Anna Gavalda aangekocht. In de vooravond de dag afgesloten in Gent en het was een ongelooflijk aangename dag. Hoe kan het ook anders?
Thuisgekomen ben ik terug in mijn boek gedoken. Ondertussen ruim een jaar geleden ben ik in dit boek gestart en eerlijk ik ben niet verder dan een twintigtal bladzijden geraakt, puur door geen tijd, niet concentreren, andere boeken die eerst werden gelezen, ... Ik zeul het ondertussen wel al een aantal trips en vakanties mee, om telkens amper een aantal pagina's te lezen. Eergisteren heb ik me er dan toch eens aangezet en het valt reuze mee. De Zwerm is een ongelooflijk meeslepend boek. Je steekt er dingen in op en het idee dat wat erin voorkomt werkelijkheid zou kunnen worden bezorgd iedereen zonder twijfel kippenvel. Een echte aanrader, maar wel een kanjer van ruim 900 bladzijden. (Na drie dagen zit ik al ferm over de helft, dus vlot leest het wel en elk vrij moment wordt er momenteel door begeesterd).

Geen opmerkingen: