zaterdag 17 maart 2007

Snelheidsbeperking

Goeiemorgen, mijn twee dagen verwaarsloosexcuus heeft net iets langer stand gehouden. De vermoeidheid speelde me zoveel parten dat ik geen courage meer had om hier nog iets neer te poten. De inspiratie was er nogtans. Dinsdagavond bij de terugrit van Laborama hoorde ik op de radio voor het eerst over de snelheidsbeperking die we vanaf woensdagmorgen zouden opgeelgd krijgen. Eindelijk werd me duidelijk waarom die borden daar al die tijd omgekeerd op de snelwegen stonden. Ik geloof dus het "ik wist het niet" fabeltje niet zo heel erg. Jawel degenen die zelden de snelweg nemen ok, maar de vele chauffeurs die dagelijks de baan op moeten, de files vullen en ongetwijfeld naar de radio luisteren in de wagen, die moeten op de hoogte zijn geweest. In alle geval verwarring daar geloof ik dan wel weer in. Het was niet overduidelijk waar de beperking nu wel of niet aan de orde was. Ik ben allessinds niet tegen de beperking. zeker toen iedereen het gewoon was, was het gewoon relax rijden op de baan. Pas als het zo is, merk je hoe vermoeiend autorijden eigenlijk is. En ook daar waar je 120 mocht, of gisterenavond toen de beperking was opgeheven had ik de indruk dat heel veel mensen toch bleven hangen op een mix snelheid ergens tussenin. Binnenkort wordt dit alles geevalueerd en ik ben wel curieus. Blijft de maatregel bestaan? Vullen ze hem anders in in de toekomst (bvb overal beperking om verwarring tegen te gaan)? Worden de borden veranderd, want is dat onderbord eigenlijk wel nodig? Ik ben heel curieus en met mij ongetwijfeld heel veel andere mensen.

Geen opmerkingen: