dinsdag 16 januari 2007

Algemene vergadering JH 'taxiedent

Als gemeenteraadslid was ik vorige zaterdag uitgenodigd op de AV van het jeugdhuis. Het pleit musschien niet voor mij, maar het was de allereerste keer dat ik de binnenkant van ons Deerlijkse jeugdhuis op zijn nieuwe lokatie zag. Ik was in alle geval positief onder de indruk, ben tot de late uurtjes blijven hangen en kwam er een vroegere schoolkameraad tegen en gezichten die me absoluut niet vreemd waren.
Sinds een aantal weken vang ik regelmatig het verwarmingsprobleem van het jeugdhuis op. Na amper een jaar blijkt de verwarming stuk te zijn. Begin november is er via de jeugddienst raad gevraagd aan de gemeente over wie nu voor de kosten moet instaan. De verhuurder? De gemeente? Het jeugdhuis zelf? Al vind ik het niet helemaal logisch dat een gekeurde verwarming het zo snel opgeeft en vind ik het dan ook niet logisch dat het jeugdhuis de kosten moet dragen, contract is contract en uit het bestaande contract blijkt het jeugdhuis als huurder de kosten te moeten dragen. Absoluut te betreuren vind ik wel dat het ruim twee maand heeft geduurd (tot vorige zaterdag) voor de vrijwilligers van het jeugdhuis een antwoord krijgen op het gevraagde en nu dus ook weten dat ze die kosten zelf zullen moeten dragen en dus een technieker moeten vragen. Mijn mening werd niet door iedereen even goed ontvangen en na de vergadering was het eventjes modderkluiten ontwijken van enkele collega "oppositie"-raadsleden, maar al bij al ben ik niet van plan deze op dit punt te wijzigen.
Laat het maar snel terug aangenaam warm zijn in het jeugdhuis en bedankt voor de leuke avond. (And as promised to some of you, just call or mail and I'll come over again ;-)).


Meer info over 't Axiendent op http://www.taxiedent.be/

Geen opmerkingen: