maandag 17 november 2008

Belgicisme vs. Separatisme ...

Deze morgen vroeg ik me tijdens het het beluisteren van de radio af, wat nu eigenlijk de definitie zou moeten zijn. Het begint me toch heel onduidelijk te worden. Ik kan helemaal verkeerd zitten en het dus helemaal niet snappen, dus alle hulp is welkom ...

Meneer X schrijft een boekje over de kost van separatisme, om toch maar aan te tonen dat we beter aan belgicisme doen ...
Meneer Y wil drie burgemeesters, die als ik het goed begrijp, verkozen zijn door de wet te overtreden, niet benoemen en is dus een separist ...

Heb ik dan toch een gespleten persoonlijkheid? Als de wet overtreden is lijkt het me een evidentie dat er geen benoemingen kunnen komen en toch voel ik er meer voor om in een Vlaanderen binnen Belgiƫ te wonen dan te kiezen voor de Belgiƫ barst oplossing ...

Geen opmerkingen: