donderdag 29 mei 2008

Het boekenstokje

Onze Stof kon het alweer niet meer aanzien en wou mijn blog leven inblazen met een boekenstokje. Wie ben ik om daar niet op te antwoorden. Momenteel ben ik aan het lezen in het boek met als titel "geluidloos" van de auteur Frank Schätzing.
De eerste vijf zinnen op deze pagina sla ik over en de volgende "vijf" zijn:
"De directeur draaide met zijn ogen en nam een slok. "Dat weet ik gewoon niet", zei O'Connor, "omdat ik nog steeds niet weet wat het is."
"Een daad van gerechtigheid!" zei de IHK-vertegenwoordiger beslist. "Dat is het! De eendenborst ziet er trouwens ook heel smakelijk uit!"
"Hm."
En aangezien deze wel heel erg kort zijn nog een vijftal meer:
"Vindt u niet?"
"Jawel, voortreffelijk". O'Connor tuitte zijn lippen. "Weet u, ik ben er voor om kwaad uit te roeien. Zoals ik al zei, ik ben een echte leek en van oorlogsvoering - pardon, ik bedoel interventie- begrijp ik helemaal niets. Mijn instinct zegt me dat het niet rechtmatig is om kwaad te veroorzaken. En dus kan een handeling alleen maar rechtmatig zijn als ze kwaad uitroeit zonder kwaad te veroorzaken. Mee eens?"
Het afdelingshoord glimlachte en zweeg.

Dat is het dan. En aangezien de traditie het vraagt om deze door te geven, geef ik het stokje door aan Bart.

6 opmerkingen:

Christophe Ramont zei

Wow, ik ben er gewoon in geslaagd om Evelien opnieuw achter haar blog te krijgen :) Geweldig goed gedaan!

Beetje vreemd stokje wel, je kan er ook in jouw tekst niet veel van opmaken...maar goed, het is wel eens leuk!

En je moet het stokje eigenlijk doorgeven aan drie personen...maar dat je aan Bart werk hebt als aan drie personen aanvaard ik als geldig excuus ;)

Anoniem zei

Hey! Volledig naast de kwestie, maar zat jij niet in de Middenschool in Waregem?

Unknown zei

Ja, toch wel. Jij ook? Ik kan me zo niet direct een Isabel herrinneren vrees ik ...

Anoniem zei

Ik zat een jaar hoger dan jou denk ik :)

Unknown zei

Van Nieuwenhove? Dan weet ik het weer :-)

Anoniem zei

Jup :))